Kristýna Nešporová | 24. 6. 2011
Pracuji ve Studiu Tomato, což je grafické studio v Olomouci. Spousta našich klientů má samozřejmě zájem o grafický návrh billboardů. Protože ale myslíme na bezpečnost v dopravě, na životní prostředí, a především také na efektnost a efektivnost reklamy, snažíme se našim klientům nabídnout i jinou, atraktivnější variantu venkovní reklamy.
O ekologické reklamě GreenGraffiti jsme se dozvěděli koncem roku 2010. Myšlenka originální outdoorové reklamy, která je ke všemu naprosto ekologická, nás zcela uchvátila. Když jsme kontaktovali zástupce GreenGraffiti a zjistili, že tuto službu v ČR ještě nikdo nenabízí, byli jsme nadšení ještě víc a ihned začali jednat o partnerství. V současné době jsme již součástí jejich týmu.
GreenGraffiti se aplikuje na zem nebo na zdi. Nejrozšířenější jsou následující čtyři techniky:
Pomocí vody, šablony a vysokotlakého čističe vytvoříme reklamní nápis či obrázek tak, že smyjeme špínu z chodníku, ulice či jiného povrchu. Reklama vydrží minimálně dva týdny, ale může být zřetelná až několik měsíců v závislosti na tom, jak rychle se povrch znovu zašpiní.
Technologie Chalk a Milkpaint jsou šetrné k životnímu prostředí, lze je aplikovat téměř na jakýkoli povrch. Reklamní vzkaz se nastříká pomocí šablony smývatelnými barvami, vyrobenými z mléka a vápence. Trvanlivost je podle použitého materiálu týden až několik měsíců.
Sand graffiti je velmi stará technika, při které se tvoří obrazce za pomocí šablony a písku. Nemá dlouhou životnost, ale zato je velice variabilní.
S použitím šablony a sněhu je možné vytvořit až několik stovek zpráv za jediný den. Tato forma GreenGraffiti je však nejméně odolná vůči okolním vlivům.
O povolení kampaně vždy jednáme s příslušnými úřady – nechceme aby na nás bylo nahlíženo jako na Guerilla marketing. Po ukončení kampaně reklamy vyčistíme a zanecháme místa v lepším stavu, než v jakém byla původně. GreenGraffiti navíc přispívá do neziskové organizace GreenAdsBlue, která poskytuje pitnou vodu potřebným lidem.